måndag 5 mars 2012

DIY Rosenbåge


Förra våren byggde jag en ny portal vid ingången till grönsakshörnan. Den gamla billiga metall-rosenbågen hade rasat ihop, så jag tänkte att jag bygger en egen, som håller i några år!
Jag fick lov att bygga den så fort det gick, innan humlen hade dragit iväg... den växer fort!

Två stolpar, två sk jordankare och några lite mindre 'pinnar', bara att såga och skruva ihop! Ja, maken hjälpte till med att såga om jag inte minns helt fel ;) 
Min rosenbåge behandlade jag med järnvitriol, för att få den gråsilvrig. Men det tog inte lång tid innan humlen hade täckt hela bågen, så det var en grön maffig portal in till grönsakshörnan!

bilder från 1:a juni 2011

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna

5 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Vilken vacker båge! Undrar just var jag skulle kunna planera in en sådan :)
Kram Kicki

Kia sa...

Snyggt! Precis en sån har jag tänkt ha in till min blivande köksträdgård.

Ha en toppen dag!
/ Kia

StrandviksVillan sa...

Sån port vill jag också ha!!
Ja, du vet ju att jag helst skulle vilja ha hela din trädgård ;)

Snygg källartrappa ni har!

Jag tycker du ska börja ta inredningsuppdrag, kanske styling i butiker eller i hus till försäljning? Lycka till med företagandet!
kram, Ann-Christine

katha´s kortmakeri sa...

Ja humle är ena snabba saker och så tacksamma. Ska bli kul att se vad du satsar på du är en fena på trädgård och allt som har med det att göra.
Kram Katha

an angel at my table sa...

Tack för all underbar trädgårdsinspiration du bjuder på nu har jag tittat igenom alla dina Trädgårdsbilder!

Allt gott /Mari